Match: creative kickstart met Emotion Kommunikatieburo

Om als merk te groeien, moet je groots durven zijn. Hoe klein je ook bent. Onder dat motto bood Vriend van Nudge Kommunikatie Buro Emotion een creatieve kickstart aan. Starter Diederick Theunissen meldde zich en doet verslag van de match.


  • Door

    Team Nudge

    25 oktober 2013

Als startend ondernemer is het soms lastig om je jaloezie te onderdrukken wanneer je een bedrijf binnen loopt dat er al 'is'. Dat was afgelopen donderdag ook het geval. De ongetwijfeld lange uren achter de computer bij Kommunikatie Buro Emotion worden ruimschoots gecompenseerd door de creatieve ruimten waarin de medewerkers werken. De typische industrie-terrein-buitenkant van het gebouw is van binnen gevuld met warm hout, kleurige ruimten, oude muziekinstrumenten en aanplakbiljetten, een voetbaltafel en dartbord, en natuurlijk de vele niet te missen Apple-screens. Al bijna overprikkeld schoot ik na de lunch met Wessel en Thijs om de tafel. Brainstormen!

Met Thijs en Wessel heb ik gesproken over mijn bedrijf DigiAddress. Via de broedplaats van het duurzame platform Nudge zijn we in contact gekomen. DigiAddress is een internet startup met een missie. Het wil particulieren en bedrijven de mogelijkheid geven hun post volledig papierloos te ontvangen en versturen. Papieren post is ouderwets, duur, slecht voor het milieu (50 gram CO2 per brief!) maar vooral onhandig wanneer je het merendeel al digitaal ontvangt. Daarnaast wil iedereen af van de vele accounts en usernames waar je je informatie moet ophalen. Je kunt zeggen dat ik DigiAddress uit ergernis ben opgestart. Doe mij liever één digitale deurmat dan de meer dan 20 accounts en de brievenbus waar ik nu mijn informatie moet ophalen. En kan alles digitaal!

Maar hoe communiceer je deze standpunten? Hoe overtuig je een consument via je website om zich aan te melden? Hoe bouw je een merk? Met deze vragen ben ik vertrokken naar Apeldoorn. Hier heb ik lang met Thijs en Wessel over mijn concept gebrainstormd. Samen hebben we gesproken over de inrichting van de website, crowdfunding en de slogan NEE NEE NEE. NEE, géén ongeadresseerd reclamedrukwerk, NEE, geen huis aan huisbladen, NEE geen fysieke post. Geïnspireerd, en nog nuchter (wat je niet verwacht bij een reclamebureau als je de serie Madmen hebt gekeken) ging ik op weg naar Amsterdam om aan de nieuwe ideeën te werken. Nogmaals dank Emotion, Wessel, Thijs en Nudge.

Nog even over mijn ergernis: waarom DigiAddress?

De afgelopen 20 jaar hebben de grote bedrijven, financiële instituten en overheidsinstellingen hun post grotendeels kunnen digitaliseren. Voor hen is de winst significant; ze hebben grote kostenbesparingen kunnen realiseren. Maar wat is het gevolg voor een bedrijf of consument? We krijgen een mailtje waarin staat dat we een bericht hebben op de bedrijfswebsite. Hier moeten we vervolgens inloggen met één van onze dertig usernames. Daarna mogen we op zoek naar onze informatie, deze downloaden en zelf organiseren. Een simpele gang naar de brievenbus is na 20 jaar digitalisering een complexe zaak geworden. Met DigiAddress wil ik hier verandering inbrengen. DigiAddress biedt een veilige georganiseerde plek waar al je belangrijke post naar toe gestuurd wordt. Daarnaast kun je aangeven of je de nu fysieke post, voortaan digitaal wilt ontvangen. Zo bepaal je zelf hoe je post ontvangt, ga je voor een beter milieu en heb je meer gemak bij het bijhouden en archiveren van je belangrijke post.

Ga voor meer informatie naar http://www.DigiAddress.nl en meld je aan voor digitale post! Dit is makkelijker, sneller, en beter voor het milieu. Je kunt me ook bereiken via Twitter: @dptheunissen of @DigiAddress 

Vriend van Nudge

Schreeuw het van de daken!


Gerelateerd project

Nederland

Vrienden van Nudge


Reacties 0


Gerelateerde blogs