Nieuw platform. Nieuwe mogelijkheden.

We zijn nu vier jaar onderweg en daarin hebben we veel geleerd. Hoe motiveer je mensen om aan een project mee te doen? En wat wordt er van ons verwacht als organisatie en als platform? Daarop hebben we steeds meer antwoorden gekregen. En deze feedback hebben we verwerkt in de bouw van het nieuwe platform. Daardoor ligt de nadruk van het nieuwe platform nu op het doen.


Natuurlijk starten we ook met een fris jasje. We maken meer gebruik van beeld in plaats van tekst. En we laten meer gezichten van nudgers zien, zodat je een idee krijgt van de mensen achter de stippen. Ook aan de achterkant is er veel veranderd. We zetten de belangrijkste veranderingen voor je op een rijtje. 

Kill your darlings

We hebben de afgelopen jaren veel nieuwe concepten bedacht. Zo waren er bijvoorbeeld de Broedplaats, het NudgeLab en de nudges. Maar veel nudgers bleken het onderscheid niet te kunnen maken, dus hebben we deze verschillende namen losgelaten en samengevoegd. Nu zijn er projecten waar je aan mee kunt doen en ideeën waar je over mee kunt denken. Je vindt ze dus ook onder de kopjes Doen en Meedenken.

Makkelijk de weg vinden

Bij Nudge hebben we veel content. We starten nieuwe projecten, geven nieuwe ideeën een zetje en we schrijven veel blogs. Al deze content was niet goed vindbaar, omdat een goede zoekfunctie ontbrak. Op het nieuwe platform hebben we dit wel en kun je makkelijk zoeken en filteren op thema’s en op de soorten acties die je kunt doen. De blogs vind je onder Lezen.

Op basis van jouw interesse

Je hebt op het nieuwe platform één account, met daarbij dus ook een profiel. In je profiel kun je thema’s aangeven die je interessant vindt. Op basis van deze interesses en de acties die je al eerder hebt gedaan op het platform kunnen we je goede suggesties geven. Zo hoef je minder te zoeken door de grote hoeveelheid projecten en blogs. 

Koppelen vraag en aanbod

De kracht van Nudge is het leggen van verbindingen en daar hebben we de afgelopen jaren veel over geleerd. Zo koppelen we bijvoorbeeld het aanbod aan vriendendiensten aan projecten uit de community. Het nieuwe platform is daar beter op ingericht. Je kunt nu gemakkelijker door het overzicht van vriendendiensten zoeken en eenvoudig zelf een vriendendienst aanvragen.

In jouw buurt

Met zoveel nudgers, projecten en Vrienden van Nudge werd het steeds lastiger om een goed overzicht te geven op de kaart, daarom hebben we nu een ‘heatmap’. Als je uitzoomt zie je bijvoorbeeld aan de donkergroene gebieden waar de meeste nudgers zitten. Zoom je in, dan zie je alle nudgers weer tot op de stip nauwkeurig. Neem vooral een kijkje op de kaart en kijk wat er allemaal in jouw buurt te doen is.

Impact van een actie

Een nieuw element in het platform is dat we bij projecten ook de impact kunnen laten zien. Dat is volgens ons een goede manier om te laten zien dat kleine stapjes samen een groot verschil kunnen maken. Als jij straks meedoet aan een project waarvan we de impact hebben berekend, zie je meteen wat jouw bijdrage is geweest aan het totaal. Kijk bij het project ‘Gebruik een nee-ja sticker’ voor een goed voorbeeld.

We nodigen je uit om een kijkje te nemen en vooral mee te doen aan de projecten. Loop je ergens tegenaan? Begrijp je iets niet? Of stuit je op problemen? Laat het ons weten door een mailtje te sturen naar team@nudge.nl.

 

Schreeuw het van de daken!


Reacties 0