Winnaars campagne duurzaam hockey bekend

7 november 2014

Alle hockeyclubs in Nederland maakten de afgelopen maanden kans op een watertappunt, met dank aan de duurzaam hockey campagne van ABN AMRO. Vandaag werden na een sportieve strijd de winnaars hiervan bekend gemaakt. De clubs met de meeste stemmen (naar rato van het aantal leden) waren: MHV Maarssen, HCM Arnhem, Hockey Club Pijnacker en Haagse Hockeyvereniging hdm. Een extra watertappunt is uitgereikt aan familieclub HC Spaarndam om ze als jonge startende hockeyclub een duurzame zet in de rug te geven.


Er zijn veel sportverenigingen in Nederland die willen verduurzamen. Maar waar begin je? Een watertappunt kan een eerste stap zijn. Samen met de ABN AMRO, Duurzaam Verenigen en de waterbedrijven PWN en Vitens gingen we op zoek naar Nederlandse hockeyverenigingen die willen verduurzamen. 

Joris Hermsen (Sponsor Manager ABN AMRO): “ABN AMRO vindt de verduurzaming van sportverenigingen in Nederland belangrijk en levert hier een concrete bijdrage aan door deze verenigingen te ondersteunen met een financiering tegen gunstige voorwaarden. Als duwtje in de rug zijn we daarom met Nudge en de waterbedrijven deze actie gestart. Het is mooi om te zien hoe actief de hockeyclubs aan de slag zijn gegaan met de actie en duurzaamheid.”

De winnende verenigingen

Michiel van der Linde (Bestuurslid Sponsoring & Communicatie van MHV Maarssen): "Het massale stemmen op de ABN AMRO actie van Nudge laat zien hoe enorm onze vereniging leeft onder de leden. Iedereen doet mee, zo doen we dat op MHV Maarssen.” Voorzitter Jeroen Willem Klomps: “Duurzaamheid zit in het hart van ons beleid als vereniging. Deze actie raakt daarmee onze kern. Dus ik vind dat we verdiend hebben gewonnen en ben enorm trots op onze club!" 

Waterbedrijf Vitens is trots dat MHV Maarssen - een hockeyclub uit hun verzorgingsgebied op de eerste plaats is geëindigd. Gezien de enorme positieve energie die er nu leeft bij MHV Maarssen, heeft Vitens al afspraken gemaakt om het watertappunt te gaan plaatsen. Om de overwinning te vieren was tophockeyer en oud-international Marcel Balkestein aanwezig bij de bekendmaking.

Hockeyclub Spaarndam had - ondanks dat ze niet aan het criterium voor het aantal leden voldeden - het hoogste draagvlak onder de leden. Waterbedrijf PWN heeft daarom een extra watertappunt aan ze uitgereikt als duurzaam zetje in de rug. Sacha Goossens (HC Spaarndam): “HC Spaarndam is een startende familieclub met ambitie waarbij verduurzamen in het DNA zit verweven. Voor ons is een waterpunt de perfecte start om ook alle leden te enthousiasmeren en te overtuigen van het belang van verduurzamen! Hoe gaaf is het dat we dit nu kunnen aftappen van ons zelf verdiende watertappunt. Want zo voelen we dat we hebben de afgelopen tijd hard gelobbyd en gestemd en HET IS GELUKT!” 

Samen met het ABN AMRO World Tennis Tournament en de waterbedrijven PWN, Vitens en Brabant Water is reeds een volgende campagne gestart waar tennisclubs kans kunnen maken op een watertappunt. Meedoen? Ga dan snel naar nudge.nl/abnamrowtt.

Schreeuw het van de daken!


Gerelateerd project


Reacties 2

eric walraven 26 maart 2015

Hallo, even benieuwd als lid van de Hockeyclub Pijnacker (HCP) die een waterpunt heeft gewonnen destijds. Wanneer wordt daar het waterpunt geinstalleerd?

Josien Haarsma 2 april 2015

Beste Eric, het beste kun je het navragen bij het bestuur van jouw vereniging. Er is contact met Vitens, dus waarschijnlijk lopen er al afspraken. Nudge heeft in de operationele uitvoering geen rol :)