Match: nieuwe look-and-feel voor Appel4you

Iedere week een volle fruitmand op kantoor, Appel4you maakt het mogelijk! Oprichter Joost kwam met het idee tijdens een sabbatical. Na jaren in de HR wereld te hebben gewerkt, werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Hij pakte de mountainbike en bevond zich even later in een tentje op een...


  • Door

    Liz Moen

    11 november 2014

Iedere week een volle fruitmand op kantoor, Appel4you maakt het mogelijk! Oprichter Joost kwam met het idee tijdens een sabbatical. Na jaren in de HR wereld te hebben gewerkt, werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Hij pakte de mountainbike en bevond zich even later in een tentje op een camping in Frankrijk, waar hij nadacht over zijn aandeel in een betere wereld. Het werd Appel4you: werkfruit met een meerwaarde.

De hele productieketen van het fruit is CO2-neutraal, van biologische teelt tot aan de gebruikte energie en verpakkingsmaterialen. Daarnaast biedt Appel4you werkgelegenheid aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Waar Appel4you het afgelopen jaar als bedrijf flink is gegroeid, bleef de look-and feel achter.

  

Nudge hielp Appel4you vooruit en koppelde het bedrijf begin oktober aan grafisch ontwerper Ray Meur, vriend van Nudge vanaf dag één. Voor Nudge ontwierp hij de allereerste poster “no nudge, no glory” en sindsdien heeft hij vele malen hulp geboden. Ray bekent dat hij aanvankelijk helemaal geen tijd had, maar werd gegrepen door het verhaal van Appel4you. De twee mannen hadden mailcontact, wat al gauw resulteerde in een concreet ontwerp.

Joost vertelt: “Ray zou rustig na gaan denken over het concept, maar nog diezelfde avond had ik al een mail met een deel van het design. Het liet hem niet met rust. Ik was hier erg van onder de indruk.” Deze manier van werken kenmerkt Ray “ik heb er vol gas op gegeven, en snel een logo in elkaar gezet. Ik werd gegrepen door het woord werkfruit en vanuit daar ben ik gaan werken. Ik heb meestal een idee, en daar ga ik vervolgens mee spelen.”

Ray heeft een werkbaar drukwerklogo ontworpen, en hiermee de look-and-feel van Appel4you een eerste upgrade weten te geven. “Ik heb een nudge kunnen geven vanuit mijn bedrijf. Ik weet niets van appels, maar wel van ontwerpen.” Vanuit hier kan Appel4you verder gaan werken. En dat proces is in volle gang! Joost vertelt over de nieuwe website die er aan zit te komen “het wordt een professionelere website, waarin je in één oogopslag kunt zien waar het over gaat en waar klanten zelf aan het woord komen.”

 

Schreeuw het van de daken!


Gerelateerd project

Nederland

Vrienden van Nudge


Reacties 1

Geert van der Linden 13 november 2014

Mooi logo, dat zeker past bij de heerlijkheid van het fruit!