Winnaars watertappunten tennisverenigingen bekend

16 februari 2015

De afgelopen maanden gingen we op zoek naar tennisverenigingen die willen verduurzamen. Als duwtje in de rug stelt het ABN AMRO World Tennis Tournament, in samenwerking met waterbedrijven Vitens, PWN en Brabant Water, vijf watertappunten ter beschikking als eerste stap. Vandaag werden de winnaars hiervan bekend gemaakt.


Winnaars van de campagne werden de tennisverenigingen met het meeste draagvlak voor verduurzaming onder de leden: TV Pijnacker, UTV (Ulvenhout) , TV Carolus (Helmond),  TC Blerick (Venlo) en TV de Hout (Alkmaar). Afgelopen vrijdag hebben zij uit handen van toernooidirecteur Richard Krajicek de prijs alvast ‘symbolisch’ in ontvangst mogen nemen.

In het voorjaar worden de vijf watertappunten gerealiseerd, samen met het ABN AMRO en de waterbedrijven. Een goede manier voor verenigingen om de eerste stap te zetten richting verduurzaming.

Gunstige voorwaarden 

Joris Hermsen (Sponsor Manager ABN AMRO): “ABN AMRO vindt de verduurzaming van sportverenigingen in Nederland belangrijk en levert hier een concrete bijdrage aan door deze verenigingen te ondersteunen met een financiering tegen gunstige voorwaarden. Als duwtje in de rug zijn we daarom met Nudge en de waterbedrijven deze actie gestart. Het is mooi om te zien hoe actief de tennisverenigingen aan de slag zijn gegaan met de actie en duurzaamheid.”

Duurzame menukaart

De uitreiking van de prijs was onderdeel van een event tijdens het ABN WTT waar honderden bestuurders van tennisverenigingen aanwezig waren. Namens Nudge bracht Maarten de Leng tijdens deze bijeenkomst de kansen van verduurzaming in een presentatie onder de aandacht. De ‘duurzame menukaart’ die samen met Vriend van Nudge Duurzaam Verenigen is ontwikkeld, stond hierbij centraal. 

Schreeuw het van de daken!


Gerelateerd project