Match: Hoek Marketing helpt Dresspecially aan een profileringsstrategie

Hoe kan ik Dresspecially het beste profileren? Met die vraag speelde eigenaresse van Dresspecially Lisette Blijleven al een tijdje. Via de vriendendienst kwam Lisette bij Hoek Marketing terecht. Niet veel later stond Serge Hoek met een koffer vol ideeën bij Lisette op de stoep.


  • Door

    Liz Moen

    28 september 2015

Dresspecially is een lijn van stijlvolle en eerlijk gemaakte jurkjes, die speciaal voor de klant op maat gemaakt kunnen worden. Door korte lijnen met patroonmakers en naaiateliers te houden kan Lisette heel snel schakelen. De levertijd voor een op maat gemaakt jurkje is daardoor slecht 7 tot 10 werkdagen. Hoek Marketing Support bespeelt het hele spectrum van marketing, of het nu gaat om een specifieke opdracht van een kleine onderneming of een langlopend project voor een multinational. Passie voor creatieve oplossingen en resultaat: Brave Ideas!

Sterke eenpitter

Lisette helpt andere bedrijven zichzelf te profileren, maar merkt dat het een stuk lastiger is om dit te doen voor je eigen bedrijf. Ze schakelde de hulp in van Serge en hij zorgde voor een verfrissende blik. Lisette: “Het contact met Serge verliep erg goed. Het is een sterke eenpitter. Ik had meteen een goed gevoel bij het bureau. Serge had zich goed voorbereid: hij had een heleboel makkelijk uitvoerbare ideeën meegebracht. Zoals cadeaubonnen, maar dan alleen voor mannen en een duurzaam gemaakt meetlint van oude rubberen banden. We zaten heel erg op één lijn.”

Een jurkje van de meester

Een andere tip van Serge: koppel jezelf aan een bedrijf dat past bij jouw doelgroep en gebruik stijlelementen in je jurkjes. Dit doet Lisette al in de Dazzling Design jurkjes.. Lisette: “voor deze collectie werk ik met printen uit het Rijksmuseum. In een winkeltje in Frankrijk heb ik een hele lading oude knopen op de kop getikt, dat heeft me geïnspireerd voor een nieuw art jurkje. Waar ik naar toe wil? Van diverse kunstenaars een eigen lijn.”

Communiceren over jouw merk

Binnenkort lanceert Dresspecially een nieuwe website, waarin een aantal van Serge’s communicatie adviezen zullen worden toegepast. “Belangrijke communicatie lessen die ik heb geleerd? Vertellen wáárom Dresspecially het goed doet, in plaats van alleen vertellen dat het goed gaat, inbound-outbound strategieën toepassen en dat je niet moet ‘sellen’ maar delen.”

Online versus offline verkoopkanalen

Lisette: ‘Ik krijg regelmatig de vraag of ik ook in winkels hang. Ik vind dit is een lastig punt want een winkel vraagt om voorraad en dat gaat in tegen mijn filosofie. Ik wil voorkomen dat er een aantal blijven hangen en in de Sale worden gegooid. Mijn mening: 80% van de kleding wordt nooit gedragen. Er moet echt minder worden geproduceerd, dat maakt kleding een stuk waardevoller en persoonlijker. Daar staat Dresspecially voor. 

Salon

Lisette is op zoek naar een nieuwe manier om haar jurkjes in de etalage te hangen, en haar klanten te leren kennen. Op 7 oktober organiseert Dresspecially een Salon in Utrecht. Van alle jurkjes hangt er deze avond een sample, dus je kunt vrijblijvend passen en stoffen voelen. Ook word je die avond voorzien van een hapje en een drankje en kun je je maten op laten meten. Wil je overgaan op een aankoop? Dan kan dat via de website. Het jurkje wordt dan speciaal voor jou op maat gemaakt.

Wil jij Dresspecially wat beter leren kennen? Je bent welkom van 17.00 tot 20.00 aan de Savannahweg 70 in Utrecht.

 

Vrienden van Nudge - Het verbinden, versterken en versnellen van duurzame initiatieven, dat is wat we doen bij Nudge. Om dit te realiseren koppelt Nudge de community, Vrienden van Nudge en projecten aan elkaar. Samen hebben we meer impact! Deze blog is het resultaat van een match tussen de Vrienden van Nudge: 

 

Schreeuw het van de daken!


Gerelateerd project

Nederland

Vrienden van Nudge


Reacties 0