Feestelijke afsluiting Was op Maat Campagne Noord-Holland

4 mei 2016

Tijdens de Waspretmiddag in PWN bezoekerscentrum De Hoep is de hoofdprijs - een zelfdoserende Miele-wasautomaat - uitgereikt aan de winnaar van de Was op Maat Challenge: Nathalie Casius. De Waspretmiddag was de afsluiting van de Was op Maat Campagne. Een publiekscampagne die Noord-Hollandse huishouden uitgedaagd heeft om op maat te wassen. Directeur van Nudge, Jan van Betten, reikte de prijs uit namens PWN, Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) en Nudge.


Was op Maat Challenge

De moeder van een tweeling van 22 maanden nam de voucher in ontvangst en was blij verrast: “Met twee jonge kinderen komt een goede wasmachine absoluut van pas!” Met haar deelname aan de online Was op Maat Challenge heeft ze wastips en weetjes over op maat doseren gekregen en maakte ze kans op diverse prijzen, waaronder de hoofdprijs.

Feestelijke afsluiting

Op de Waspretmiddag waren er allerlei waspret-activiteiten: zoals het ‘waspretparcours’ of een wandeling met de boswachter door het duingebied. Met een zoektocht naar gouden of zilveren wasmaatjes waren er leuke prijzen te winnen voor de kinderen. 

Zachter water

De campagne was een samenwerking tussen PWN, HHNK en Nudge en had als doel Noord-Hollandse huishoudens bewust te maken van de voordelen van zacht water en het belang van de juiste dosering van wasmiddelen. Het gebruik van minder wasmiddel is goed voor het milieu en de portemonnee

Update: De Was op Maat Challenge Noord-Holland is inmiddels afgelopen. Op dit moment voeren we samen met drinkwaterbedrijf Oasen de Was op Maat campagne uit in het voorzieningsgebied van Oasen boven de Lek. Kijk voor meer informatie én om je direct in te schrijven voor de online challenge op www.wasmaatje.nl.

Schreeuw het van de daken!


Gerelateerd project