Match: Dresspecially en Dutch Spirit bundelen hun krachten

Op de Vriendenbijeenkomst in de Geitenwollenwinkel vonden duurzaam kledingmakers Dresspecially en Dutch Spirit elkaar. De een expert in verfijnde jurkjes, de ander in maatpakken. Nu veroveren ze samen de zakelijke kledingmarkt. Lisette Blijleven vertelt enthousiast over de samenwerking.


  • Door

    Liz Moen

    3 augustus 2016

Lisette Blijleven (Dresspecially) en Erik Toenhake (Dutch Spirit) ontmoetten elkaar tijdens de Vriendenbijeenkomst in de Geitenwollenwinkel in april vorig jaar die in het teken stond van duurzame mode. Het klikte, en meerdere samenwerkingen volgde. 

Duurzame blazers, spijkerbroeken en jurkjes

Voor het NCC 2016 (Nederlands Contactlens Congres) kleedden Dutch Spirit, Dresspecially en Mud Jeans gezamenlijk de medewerkers van contactlenzenvloeistoffabrikant Alcon. Dutch Spirit had contacten met Alcon en vroeg de andere twee modemerken aan boord. Lisette: ‘Dutch Spirit was de trekker. Voor het NCC 2016 wilde Alcon haar medewerkers duurzaam kleden. Erik dacht aan mij hiervoor. Dutch Spirit verzorgde de blazers, Mud Jeans de spijkerbroeken en Dresspecially de jurkjes. Leuk dat we elkaar zo via Nudge hebben gevonden. We zijn beide lid van de Groene Zaak, daar zien we elkaar ook.’

Pop-up store in Rotterdam

Voor de volgende samenwerking waren de rollen omgedraaid. Lisette vertelt hoe ze werd benaderd voor een pop-up store in het World Trade Center Rotterdam en Dutch Spirit daarbij betrok: ‘Je versterkt elkaar echt. Op 13 en 14 oktober wordt een gedeelte van de grote hal in het WTC Rotterdam omgebouwd tot pop-up Salon waar je handgemaakte kleding va dresspecially en Dutch Spirit kun voelen en passen. Hier komen natuurlijk allemaal zakenmensen, een van de hoofdgroepen waar wij ons op richten. Het World Trade Center heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. De visie van het World Trade Center Rotterdam is ‘to enrich your world’. WTC wil veel meer bieden dan alleen huur; ook plezier, films, fashion, cultuur, kunst. Zo is Dresspecially ingevlogen.’ 

Uitgebreid programma

'Met de pop-up werken we om deze visie heen. En er is veel aansluiting. Ik wil ook de wereld van de vrouw verrijken. Met een jurkje gemaakt in een lokale, duurzame keten. Er zit hart en ziel in mijn jurkjes. Dit vond het World Trade Center ook passen in het verhaal.' De pop-up krijgt een setting helemaal van hout. Naast collecties van Dresspecially en Dutch Spirit biedt de pop-up nog veel meer. Zo kun je komen SpeedStylen waarbij een  imago styliste in 10 minuten je een stijl en kledingadvies geeft. Bovendien worden de magen gevuld met een drankje en een bite.

De pop-up is op donderdag 13 en vrijdag 14 oktober 2016 gratis te bezoeken. Kom je ook langs? Bezoekers krijgen een gratis en vrijblijvend imago stijladvies en iedereen die een item van Dresspecially aanschaft ontvangt een mooie gadget cadeau. Houd de Facebookpagina van Dresspecially in de gaten voor actuele informatie rondom de pop-up store.

Vrienden van Nudge

Het verbinden, versterken en versnellen van duurzame initiatieven, dat is wat we doen bij Nudge. Om dit te realiseren koppelt Nudge de community, Vrienden van Nudge en projecten aan elkaar. Samen hebben we meer impact! Deze blog is het resultaat van een ontmoeting tussen Vrienden van Nudge: 

Dresspecially
DutchSpirit

Schreeuw het van de daken!


Gerelateerd project

Nederland

Vrienden van Nudge


Reacties 0