Holy Warming: expertise van onderaf

Campagne

Een groot deel van het budget zag plebaan Hein Jan Ogtrop opgaan aan het verwarmen van zijn kerk, de Sint-Bavo in Haarlem. Zonde van het geld en het milieu, dus benaderde hij Nudge met de vraag of hiervoor een duurzame oplossing te vinden was. Ondanks de uitdagingen die gepaard gaan met het verduurzamen van een Rijksmonument vonden we, met hulp van de community, een briljante oplossing.

Lees verder
Nudge_Holy_Warming_beeldmerk_round.png
Image
Image
Image

 


Was op Maat

Campagne

PWN en HHNK werken in Noord-Holland samen aan zacht water. Dat heeft flink wat voordelen. Huishoudelijke apparaten gaan langer mee en de werking van zeep verbetert. Consumenten hebben dus minder wasmiddel nodig om hun was net zo schoon te krijgen! Goed voor het milieu én de portemonnee. Om Noord-Hollandse consumenten hier bewust van te maken werd samen met Nudge een publiekscampagne opgestart.

Lees verder
Image
Image - Greenchoice_round.jpg
Image
Image

 


De Groene Machine

Campagne

De meeste bedrijven hebben duurzaamheid onderdeel gemaakt van hun visie. Maar hoe integreer je dit in de bedrijfsvoering en zorg je ervoor dat niet alleen de directie maar elke medewerker zich voor de duurzame visie inzet? Het Facilitair Service Centrum (FSC) van de Universiteit Utrecht schakelde daarvoor de hulp van Nudge in. Gezamenlijk hebben we de interne campagne ‘De Groene Machine’ ontwikkeld.

Lees verder
Image

 


Rondeel: van idee tot impact

Campagne

Nudger Judith Buize tipte ons dat je pasta niet de volle 10 minuten op het vuur hoeft te laten staan, maar na 2 minuten al het gas onder de pan uit kunt zetten. Deksel erop en de pasta wordt vanzelf gaar. Een kleine actie met een enorme impact, zeker toen bleek dat deze tip niet alleen voor pasta werkt...

Lees verder
Image
Image - Greenchoice_round.jpg
Image

 


Love to Load: de kracht van de community

Campagne

Om elektrisch rijden toegankelijk te maken voor de massa heb je een uitgebreid netwerk van oplaadpunten voor elektrische auto’s nodig. Maar hoe vind je de beste locaties voor nieuwe laadpalen? Met deze vraag worstelde Maike Simmes, marketing manager bij The New Motion. Ze schakelde de hulp van Nudge in en werd dankzij de lokale kennis van de community overspoeld met geschikte locaties.

Lees verder
Image
Image
Image
Image

 


Dijk van een Wijk

Campagne

Het Rode Kruis, CARE Nederland en Wetlands International werken samen aan rampenpreventie in de Filipijnen onder de noemer ‘Dijken van Wijken’. Deze partijen hebben Nudge gevraagd om de Dijken van Wijken zichtbaar te maken in Nederland. Om ook Nederlanders de kans te geven hun wijk op een duurzame manier leefbaarder en veiliger te maken organiseerden zij samen met Nudge de Dijk van een Wijk competitie.

Lees verder
Image
Image
Image
Image

 


040GoedBezig

Nudge Local

Vanuit het programma duurzaamheid wil de Gemeente Eindhoven partijen en inwoners met kansrijke duurzame initiatieven in de stad met elkaar in contact brengen, nieuwe initiatieven laten groeien en deze een podium bieden. De Gemeente Eindhoven vroeg Nudge een platform te ontwikkelen speciaal voor de regio Eindhoven. Dit is 040GoedBezig geworden. 

Lees verder

Image
Image

 


Het Ministerie van IenM: The Challenge

Company Challenge

Wat als alle medewerkers van IenM elkaar leren kennen en afdeling- overstijgend van elkaars kracht gebruik maken? Dat zal leiden tot betere resultaten, minder werkdruk en een organisatie die klaar is voor een toekomst waarin steeds meer interactie is mét de maatschappij. Om dit te bereiken is Nudge met IenM aan de slag gegaan.

Lees meer
Image

Google Summer Challenge

Company Challenge

Hoe laat je medewerkers op een leuke manier kennis maken met elkaar en met de cultuur van je organisatie? Voor deze vraag stond Robert-Jan van Berckel, HR business partner bij Google. Hij benaderde Nudge met de vraag om samen de Google Summer Challenge te organiseren. In samenwerking met drie Vrienden van Nudge werd dit een inspirerend, uitdagend en verrassend evenement.

Lees meer
Image
Image
Image
Image

Circular Cities Tour

Nudge_Global_Leadership_Challenge_logo_Mini_RGB.png  Nudge Global Leadership Challenge

The five winners of the 2014 Nudge Leadership Challenge (Best Young Leaders in Sustainability) have travelled across Europe by train with a special mission: They have connected and shared knowledge, expertise and networks, giving circular economy in Europe the next positive impulse and engaging the next generation. 

Read more
nslogo.jpg
Rabobank_Drechtsteden_round.jpg
engie_round.jpg
CircleEconomy_round.png

Country support partner: Danone

Nudge_Global_Leadership_Challenge_logo_Mini_RGB.png  Nudge Global Leadership Challenge

For Danone, healthy food begins with healthy nature. Their main approach within sustainability is to fight climate change, protect water resources, transform waste into a resource and to promote a sustainable agriculture. On top of that, they support their young professionals in developing personal and leadership skills, for example by offering them the opportunity to attend the Nudge Global Leadership Challenge.

Read more

danone1.jpg

Leader in sustainability: Kalpesh Gawali

Nudge_Global_Leadership_Challenge_logo_Mini_RGB.png  Nudge Global Leadership Challenge

Kalpesh is a former participant of the Nudge Global Leadership Challenge 2014 who decided to take his motivation to the next level and become an entrepreneur in the field of renewable energy. After he took part in the Challenge he took a big step and resigned from his job. Since then, he put his entrepreneurship at work and founded Nutrino Energy together with three other young professionals.

Read more

nutrino.jpg

 

 

Ook aan de slag met duurzame gedragsverandering van onderaf? Bekijk dan wat Nudge voor jouw organisatie kan betekenen.


Nudge voor organisaties