Born to be Green: plannen voor de keten

Image Succesverhaal: campagne

danone1.jpg

In Cuijk bouwt Danone Nutricia een nieuwe fabriek voor babymelkpoeder. De fabriek wordt zo energie-efficiënt mogelijk en zal voldoen aan de meest strikte normen voor CO2-uitstoot. Maar Danone Nutricia wil verder kijken dan alleen de fabriek. De ambitie hierbij is om uiteindelijk de gehele productieketen, van koe tot kind, CO2 neutraal te maken. Om innovatieve plannen op te halen voor de nieuwe fabriek organiseerden zij samen met Nudge de competitie Born to be Green.

 

Nudge_icons_green dot - group 5.png 746 stemmen

Uitgebracht door de Nudge community

Nudge_icons_green dot - bulb.png  48 plannen

Voor een duurzame productieketen ingediend 

Nudge_icons_green dot - finish.png  8 finalisten

Pitchen hun idee voor de jury

Nudge_icons_green dot - sun.png  1 overall winnaar gekozen als meest innovatieve idee

Danone Nutricia gaat verduurzamen met algen

De competitie

In de zomer van 2016 gingen we op zoek naar een out-of-the-box plan voor de nieuwe duurzame fabriek van Danone Nutricia in Cuijk. We riepen iedereen op een plan in te dienen dat de productieketen van Danone Nutricia verder zou kunnen verduurzamen. Er werd meegedacht vanuit allerlei hoeken. Van ontwerpers, studenten, boeren tot aan de medewerkers van Danone Nutricia zelf. Dit leverde een totaal van 48 plannen op. Vervolgens selecteerden het publiek en een expert team gezamenlijk 8 plannen die door mochten naar de finale. Op donderdag 13 oktober selecteerde de jury het plan Verduurzamen met algen als winnaar! Samen met Wageningen Universiteit en andere partners wordt momenteel bekeken hoe het plan gerealiseerd kan worden.