Love to Load

Image Succesverhaal: campagne

nslogo.jpg
schiphol.jpg
Liander_round.jpg
The-New-Motion-logo.jpg

Als marketing manager bij The New Motion zocht Maike Simmes naar manieren om elektrisch rijden toegankelijk te maken voor de massa. Hiervoor is een uitgebreid netwerk van oplaadpunten voor elektrische auto’s nodig. Maar wat zijn dan precies de beste plekken voor een laadpaal? We riepen nudgers op om op onderzoek te gaan en locaties in hun buurt aan te melden. En met resultaat...

 

Nudge_icons_green dot - group 5.png  1860 mensen

Stemden op hun favoriete laadpaal locatie

Nudge_icons_green dot - bulb.png   200 geschikte locaties

Die voldeden aan de criteria voor een laadpaal

Nudge_icons_green dot - finish.png  10 winnaars

 Daadwerkelijk geplaatste laadpalen

Nudge_icons_green dot - handshake.png  Nieuwe verbindingen

The New Motion komt in contact met Schiphol en NS

Image

Lokale kennis is de sleutel tot succes

Samen met de Nudge community werden meer dan 200 mogelijke locaties gevonden. Dat is bijzonder, want locaties voor nieuwe laadpalen moeten aan veel criteria voldoen. Zo moet de laadpaal geplaatst worden op een semi-openbare locatie, makkelijk aangesloten kunnen worden op het elektriciteitsnet, goed zichtbaar zijn voor gebruikers en mag de parkeerdruk niet te hoog zijn. De community bleek uitstekend in staat om potentiële locaties in hun buurt aan deze criteria te toetsen. Hierdoor werd het eerste doel om 10 geschikte locaties te vinden ruimschoots overtroffen. 

 
Nudge_Maike Simmens.jpg

New Motion wilde het netwerk van oplaadpunten uitbreiden. Maar wat zijn de beste plekken? Om daar achter te komen deden we een beroep op de lokale kennis van de Nudge community.
Maike Simmes - New Motion

 

Stemmen met dubbel resultaat

Om te bepalen op welke van de geschikte locaties ook daadwerkelijk laadpalen zouden worden geplaatst, konden mensen stemmen op hun favoriete locatie. Twee van de winnaars waren de laadpaal op het parkeerdek van Schiphol en een laadpaal bij NS station Bussum. Dankzij het grote enthousiasme voor de laadpalen op deze locaties kwam The New Motion in gesprek met Schiphol en NS, partijen die eerder niet voor open stonden voor een samenwerking. Het hoge aantal stemmen van de community waren in dit geval de reden voor Schiphol en NS om toch verder te praten met The New Motion. 

 

Image