ABN AMRO

'Een betere bank die bijdraagt aan een betere wereld', is niet alleen een mooie slogan. ABN AMRO is ervan overtuigd dat een betere bank zich samen met klanten en medewerkers inzet voor een betere wereld. ABN AMRO zoekt continu naar duurzame oplossingen, investeringen en initiatieven zonder dat de dienstverlening in het geding komt.

bezoek de website Amsterdam

Contactpersoon

Tjeerd Krumpelman

Stuur een email

Bijdragen door ABN AMRO 3


Verduurzaam jouw tennisclub

Joris Hermsen (Sponsor Manager ABN AMRO): “ABN AMRO vindt de verduurzaming van sportverenigingen in Nederland belangrijk en levert hier een concrete bijdrage aan door deze verenigingen te ondersteunen met een financiering tegen gunstige voorwaarden. Als duwtje in de rug zijn we daarom met Nudge en de waterbedrijven de actie voor hockeyclubs gestart. Het is mooi om te zien hoe actief de hockeyclubs aan de slag zijn gegaan met de actie en duurzaamheid.”

  • 456 nudgers
  • 6 organisaties

ABN AMRO heeft het voor hockeyverenigingen mogelijk gemaakt om een eerste stap richting verduurzaming te zetten. Dit hebben ze gedaan door in 2014 bij te dragen aan het realiseren van watertappunten.


Blogs en nieuws over ABN AMRO

World Cleanup Day NL: dit is het resultaat

World Cleanup Day NL: dit is het resultaat

Duizenden deelnemers aan World Cleanup Day in Nederland hebben samen meer dan 35.000 stuks zwerfvuil opgeruimd en vastgelegd. Ze hebben tijdens het opruimen alles wat ze aan afval tegenkwamen – elk afzonderlijk flesje, blikje, sigarettenpakje of tasje – met behulp van een app op hun telefoon vastgelegd.
Vrienden Bijeenkomst: samen de circulaire transitie versnellen

Vrienden Bijeenkomst: samen de circulaire transitie versnellen

De circulaire economie: er gebeurt al een hoop, maar volgens kenners nog niet genoeg. Tijdens de laatste Nudge Vriendenbijeenkomst in Circl leerden we een hoop over goede voorbeelden én kansen die er nog liggen. Petrick de Koning deed verslag.
Winnaars watertappunten tennisverenigingen bekend

Winnaars watertappunten tennisverenigingen bekend

De afgelopen maanden gingen we op zoek naar tennisverenigingen die willen verduurzamen. Als duwtje in de rug stelt het ABN AMRO World Tennis Tournament, in samenwerking met waterbedrijven Vitens, PWN en Brabant Water, vijf watertappunten ter beschikking als eerste stap. Vandaag werden de winnaars hiervan bekend gemaakt.
Winnaars campagne duurzaam hockey bekend

Winnaars campagne duurzaam hockey bekend

Alle hockeyclubs in Nederland maakten de afgelopen maanden kans op een watertappunt, met dank aan de duurzaam hockey campagne van ABN AMRO. Vandaag werden na een sportieve strijd de winnaars hiervan bekend gemaakt. De clubs met de meeste stemmen (naar rato van het aantal leden) waren: MHV Maarssen, HCM Arnhem, Hockey Club Pijnacker en Haagse Hockeyvereniging hdm. Een extra watertappunt is uitgereikt aan familieclub HC Spaarndam om ze als jonge startende hockeyclub een duurzame zet in de rug te geven.
Hockeywereld heeft grote duurzame ambities

Hockeywereld heeft grote duurzame ambities

Meer dan 25 hockeyverenigingen doen al mee aan de actie van Nudge en ABN AMRO en maken hiermee kans op een gratis watertappunt. Duurzaam Verenigen inventariseerde welke duurzame maatregelen clubs zoal voorstellen en hoe duurzaamheid leeft bij deze hockeyclubs. Deze clubs vinden verduurzaming belangrijk en hebben bij aanmelding aangegeven welke duurzame maatregelen bij hen mogelijk zijn.
Terugblik: Jaaroverzicht 2013

Terugblik: Jaaroverzicht 2013

Jan van Betten: “Het was een druk Nudge jaar. Als ik terug kijk, realiseer ik me wat het Nudge team samen met alle nudgers (nu al meer dan 31.000) en Vrienden van Nudge allemaal voor elkaar heeft gekregen. Ik ben enorm trots op ons team, blij met alle vrijwilligers, partners, vrienden, bestuurders en financiers van Nudge. Zonder jullie zou het allemaal niet mogelijk zijn. Samen veranderen we de wereld. Zetje voor zetje! Hieronder een paar highlights van het jaar 2013.”