PWN

PWN zorgt als drinkwaterbedrijf voor zuiver drinkwater en waardevolle natuur in Noord-Holland. Kraanwater moet aan strengere eisen voldoen dan bronwater in flessen. PWN zorgt voor voldoende en kwalitatief hoogstaand drinkwater, en investeert in infrastructuur en in de toekomst. "PWN is er net als Nudge van overtuigd dat verduurzaming de optelsom is van vele stappen - klein en groot!"

bezoek de website Velserbroek

Contactpersoon

Jojanneke van Mourik

Stuur een email

PWN biedt deze gratis dienst aan

Bijdragen door PWN 7

Slimmer douchen

In samenwerking met verschillende universiteiten onderzoekt PWN of en hoeveel energie er te besparen valt met een douchemeter.

  • 495 nudgers
  • 1 organisatie

Was op Maat Challenge

PWN zorgt in Noord-Holland voor schoon drinkwater van bron tot kraan. Samen met HHNK en Nudge deelt PWN in de publiekscampagne Was op Maat dat je door het zachtere water met minder wasmiddel net zo schoon kunt wassen.

  • 2506 nudgers
  • 4 organisaties

Zet een regenton in je tuin

Drinkwaterbedrijf PWN informeert consumenten over een duurzaam gebruik van drinkwater.

  • 411 nudgers
  • 4 organisaties

Help mee in de natuur

In de waterwingebieden van PWN gaan vrijwilligers aan de slag tijdens de Landelijke Natuurwerkdag.

  • 95 nudgers
  • 2 organisaties


Drink vaker kraanwater

PWN faciliteert het drinken van kraanwater via openbare watertappunten

  • 1082 nudgers
  • 8 organisaties

Verduurzaam jouw tennisclub

PWN stelt een watertappunt ter beschikking voor een tennisvereniging die wil verduurzamen.

  • 456 nudgers
  • 6 organisaties

Blogs en nieuws over PWN

Tap is Top: PWN en Booking.com helpen toeristen aan het kraanwater

Tap is Top: PWN en Booking.com helpen toeristen aan het kraanwater

Toeristen drinken vaak water uit plastic flesjes omdat ze niet weten hoe lekker en veilig kraanwater in Nederland is. Om deze groep hiervan bewust te maken bedacht drinkwaterbedrijf PWN het project Tap is Top. Nudge zag een kans om het effect van de campagne te versterken, en legde een handig contact: PWN ontving een groep medewerkers van Booking.com.
Wasteams delen Wasmaatjes uit bij DEEN

Wasteams delen Wasmaatjes uit bij DEEN

Op vrijdag 18 en zaterdag 19 maart zijn er bij alle DEEN filialen in Noord-Holland boven het Noordzeekanaal Wasmaatjes uitgedeeld door de Was op Maat-teams van PWN en Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Het waren twee geslaagde dagen! Nina Lambalk van HHNK vertelt.
Medicijnen in water: ketenbrede aanpak in de maak

Medicijnen in water: ketenbrede aanpak in de maak

In toenemende mate worden er restanten van medicijnen in het Nederlandse oppervlaktewater aangetroffen. Ze zorgen voor schade en gedragsverandering bij waterdieren, blijkt uit meerdere onderzoeken. Minuscule hoeveelheden komen vervolgens ook in ons drinkwater terecht. Door het stijgende medicijngebruik dreigt de problematiek in de toekomst groter te worden. Het ministerie van I&M werkt aan een ketenbrede aanpak.
Winnaars campagne duurzaam hockey bekend

Winnaars campagne duurzaam hockey bekend

Alle hockeyclubs in Nederland maakten de afgelopen maanden kans op een watertappunt, met dank aan de duurzaam hockey campagne van ABN AMRO. Vandaag werden na een sportieve strijd de winnaars hiervan bekend gemaakt. De clubs met de meeste stemmen (naar rato van het aantal leden) waren: MHV Maarssen, HCM Arnhem, Hockey Club Pijnacker en Haagse Hockeyvereniging hdm. Een extra watertappunt is uitgereikt aan familieclub HC Spaarndam om ze als jonge startende hockeyclub een duurzame zet in de rug te geven.
Hockeywereld heeft grote duurzame ambities

Hockeywereld heeft grote duurzame ambities

Meer dan 25 hockeyverenigingen doen al mee aan de actie van Nudge en ABN AMRO en maken hiermee kans op een gratis watertappunt. Duurzaam Verenigen inventariseerde welke duurzame maatregelen clubs zoal voorstellen en hoe duurzaamheid leeft bij deze hockeyclubs. Deze clubs vinden verduurzaming belangrijk en hebben bij aanmelding aangegeven welke duurzame maatregelen bij hen mogelijk zijn.
Haarlemmers steken handen uit de mouwen voor duurzaamheid

Haarlemmers steken handen uit de mouwen voor duurzaamheid

Nudge heeft samen met De Groene Mug en verschillende bedrijven The City Challenge of Haarlem gestart om Haarlem te verduurzamen. Uit meer dan vijftig goede ideeën van Haarlemmers zijn de populairste gekozen om op 12 april met een grote groep vrijwilligers en lokale ondernemers te realiseren.